Dubai - nekada i sada


Posjetiti Dubai u zimskom periodu je najbolje jer nema nesnosnih sparina i vrućina. Napokon moj godišnji odmor i usputna stanica Dubai. Kada doletim iz one Iračke pustinje u Dubai izgledam kao malo djete koje ne prestaje s čuđenjem kada dobije na poklon neku novu igračku. Nakon procedura na aerodromu (skeniranja zjenice oka i potvrde vise) smještaj u hotel. Sama spoznaja da ostajem samo 24 sata u Dubai-u ne dozvoljava mi ni trenutka spavanja. Odmah van i prvi taxi. Rekao sam vozaču da samo vozi jer želim provesti sat-dva u vožnji da se priviknem na civilizaciju. Kaže mi vozač da radi kao vozač taxi-ja 22 godine u Dubai-u. Nisam mu odmah povjerovao, međutim kada mi je pokazao koliko je puta produžavao svoju dozvolu u Dubai-u vidio sam da govori istinu. Kaže mi da je u početku vozio neki stari kombi sa 8 sjedala na relaciji Dubai - Abu Dhabi. To je bila neka vrsta minibusa i jedini ubrzani prijevoz ako se usporedi putovanje na konjima ili devama. Pokazuje mi slike i razglednice starog Dubai-a, slike koje su stare dvadeset i kusur godina, možda neke i trideset. Razlika drastična. U ovoj sadašnjoj raskošnoj situaciju rekao bi jad i bijeda. Kada bi mi netko ponudio u to vrijeme sedamdesetih i početkom osadesetih da živim u Dubai-u odbio bi bez razmišljanja. Međutim, kako se samo u nekih tri desetljeća sve promijenilo. Tu vrijedi ona poslovica: "Tko bi dole sada je gore na vrhu". Provezli smo se pored rezidencije glavnog gazde odnosno Šeika Muhamed bin Rašid Al Maktum i kada usporedim sve viđeno sa slikom koja pokazije njegovog oca kako prima goste u tadašnjoj rezidenciji koja je više izgledala na veliki šator teško je povjerovati da za toliko malo vrijeme je načinjena velika razlika. Tada su ti šeici morali ići u SAD ili zemlje zapadne Europe da bi vidjeli civilizaciju, a sada mi iz Europe i oni iz SAD dolazimo u Dubai da vidimo koliko je ta ista civilizacija napredovala. Kada nebi imao pojma kako sada izgleda Dubai i da sam vidio te slike prije pomislio bi " vidi jadničaka pa njima treba pomoći da prežive, a sada oni vjerojatno gledaju nas i misle vidi jadničaka kako se dolaze diviti našem napretku."

- dvije slike "skinute" s interneta koje dočaravaju brzi napredak:

-Dubai 1990. godine


-Dubai 2003. godine - ista ulica, isti dio grada kao i na gornjoj slici


Oznake:

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Otok u obliku palme

Otok u obliku palme




Dubai noću

Dubai noću