Dubai - mjesto za trošenje novca


Dubai je "umjetni" grad koji je stvoren da bi bogati imali gdje trošiti novac. Ne, nisam ljubomoran, a najmanje zavidan zbog toga što nisam u mogućnosti potrošiti nekoliko tisuća dolara u jednom danu. Uživati u Dubai-u se može i bez trošenja velike količine novca, odnosno intezivnog "peglanja" plastičnih kartica koje zamjenjuju papirnate šuškave novčanice. U jednom od prethodnih postova opisao sam jedan od naj, naj, noćnih klubova, Barasti, gdje zalaze, za moja shvaćanja enormno bogati ljudi, i poneki "zalutali posjetioc, kao ja. Potrošiti se može zavidna količina novca, pogotovo ako imate pratnju koja voli skupocjena pića, pa ako volite dolepršati do kluba u iznajmljenoj "bijesnoj" limuzini ili pak u iznajmljenoj jahti. Ja sam dolepršao s taksijem za nekoliko dolara, ionako me nitko nepozna pa i nije me bila sramota doći bez skupocjene odjeće, skupocjenog sata na lijevoj ruci i zlatnog lanca oko desne ruke i vrata. Namjera mi je bila da osjetim taj život na nekoliko sati, da vidim raskoš i to je to. Uživao sam na svoj način.
Postoje velike mogućnosti uživanja u mogućnostim koje pruža ovaj novoizgrađeni grad. Želite li na koji sat promijeniti klimu, odnosno sa vrelog pješčanog ambijenta "uletiti" u ledene snježne staze na umjetnom skijalištu, ili pak iznajmiti vozača i osjetiti safari-vožnju u luksuznom terencu po pješčanim dinama, panoramski let helikopterom ili pak balonom, uživati u ručku ili večeri koja košta i do nekoliko tisuća dolara i to samo za dvije osobe, stvarno možete ispeglati tisuće i tisuće dolara.
Osobno, mislim da je ovaj "instant" grad stvoren kako bi što prije zgrnio novac od bogatih jer on sam nema neku dugotrajnu perspektivu. Dok su europski gradovi građeni u blizini izvora vode (rijeke ili jezera) o kojoj ovisi život, Dubai je stvoren u pustinji u kojoj nema vode, osim one "podgrijane" morske vode od koje proizvode upotrebljivu vodu. Onu za piće ionako uvoze. U ovom gradu nema prirodnog života, ništa nije prirodno osim pijeska, nesnosne ljetne sparine i dosadne prašine. 
Vjerojatno će Dubai doživjeti sudbinu kao i mnogi instant gradovi koji su nicali za vrijeme zlatne groznice u SAD-u, da bi, kada je interes opao, ugasili se brže nego što su nastali.

Poznata je Balzakova izreka "Samo ono što je prirodno ima snage dugo trajati"





Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Dubai 1978.godine

Otok u obliku palme

Otok u obliku palme




Dubai noću

Dubai noću